Blog

Komplikovaný návrat domů

V Limě jsme vystoupili na autobusáku Fiori, kde nás chtěl zase ulovit nějaký taxikář, ale my se vydali ke stánku na poslední macu, quinuu a každý jeden sendvič. S sebou jsme si vzali ještě se sýrem a tortillou (chtěla jsem zeleninovou, ale byla vajíčková). Dobrý to bylo. Popovídali jsme tam s nějakými týpky, kteří tam snídali. Zajímali se o ČR, měnu, kurz, co jsme navštívili atd. Pak nám řekli, že taxi na letiště stojí 10-15 sol a šli […]

Místo, abychom si ty poslední dny užili hodováním v přímořském městě tak, jak jsme si to představovali, má Pigí problémy a navíc nás to město moc nebere. Zatím jsme nenarazili na moc milé lidi, ani na jídlo, který by nás vyloženě nadchlo. Dopoledne jsem si chtěla dát chilcano, kterých jsme včera viděli několik za 5 sol na ulici, ale dnes nebylo nikde k nalezení. Rozhodli jsme se tedy jít na trh a tam si něco dát. Narazili […]

Do Trujilla jsme dorazili celkem brzo, někdy v 5 a chvíli jsme posečkali na autobusovém nádraží, který bylo pěkný moderní. Chtěli jsme se rozkoukat, koupit si lístky zpátky do Limy a taky chvíli počkat, až začne den, protože musíme sehnat ubytování. Bohužel bylo moc brzo, a tak ani autobusové společnosti neměli otevřeno. Jen výjimečné případy jako Eric Rojo, který jede do Limy každou hodinu a stojí 30 sol. Říkali jsme si, že ale poptáme ještě něco […]

Další den v Huarazu byl příjemným gastronomický zážitkem. Hned na snídani jsme si došli do naší oblíbený Frutti, kde jsme zažili úžasnou snídani. Pigí si dal opět avokádové menu za 5 sol a já ovocný salát s jogurtem a křupinkami a sirupem – superdobrota. Z ovoce tam byla papája, banán, jahoda, kiwi, guanabama, jablko, ananas a nevim, co všechno. Skoro to nešlo sníst. K tomu jsme si ještě objednali malý džbánek (0,5 l) šťávy v kombinaci papája s pomerančem, což […]

Jako špalík jsem spala celou noc, až jsem Pigulíka prý nenechala pohodlně vyspat 🙂 Břicho sice stále burácelo, ale spalo se mi dobře. Na WC se ještě děly věci. Tak jsme radši hned ráno zašli do lékárny znovu, kde se slečna hned ptala, jak mi je. Následně mi dala 3 prášky (2 stejné a 1 jiný) za 3,5 sol a že mám hodně pít. Termály jsme zavrhli už včera a raději jsme zašli ke stánku […]

Probouzím se ještě před budíkem. Spala jsem sice dobře, ale zase to začalo burácet v břiše, tak rychle na záchod. Pak jsme se vypravili a šli na autobus. Bylo celkem chladno. Pigí si u paní ve stánku dal nápoj z quinuy, dali jsme baťohy do autobusu a sami nasedli. Necítila jsem se nejlíp, hodně jsem krkala zase ten nepříjemný smrad a bolelo mě břicho. Pokusila jsem se v buse sníst jednu čokoempanádu, ale po jídle mi bylo ještě […]

Spím jako zabitá. Ráno se jde první mýt Pigí a voda teče teplá oběma, takže je to super. Hladoví vyrážíme na snídani a bereme s sebou rovnou špinavý prádlo, který musíme nechat vyprat. Dále s sebou bereme bomby, které bychom rádi někde vrátili. Posnídat jdeme do frutterie, kde si dáváme ranní menu – avokádové za 5 sol a sýrové za 4,5 sol. Skládá se z dvou chlebů, 1 džusu mixto a jedné kávy. Jsme z toho nadšení… Potom si […]

Jelikož mě dýňovka v břiše v noci začala způsobovat zvuky podobné ohňostroji, vzbudili jsme se sami už před pátou. Celá noc vůbec stála za prd. Do noci se poblíž našeho stanu bavila skupinka Peruánců a dost hlasitě, pravděpodobně oslavovali poslední den treku. A když už zmlkli, začali tam na sebe štěkat psi. A do toho moje břicho… mám pocit, že nemůžu něco strávit. Po jídle cítím jídlo skoro až v krku celou noc. Vlastně tu celou dobu jím […]

Lidi okolo zase plašlili a vstávali strašně brzy. To my jsme se z kempu vyhrabali až někdy po 10. K snídani si dal Ghí kaši, oba čaj a já chleba a vajíčko natvrdo. Dnes nás čekal celkem pohodový den cca 5 hodin chůze. Vylezli jsme pomaličku do sedla, kde nás předháněli nějací „závodníci“ nalehko, kteří tu pravděpodobně trénují na nějaký závod. Dále nás předběhla skupina oslů a koní. Na to nejsme moc zvyklí. Většinou vycházíme z kempu […]

Dnešní den se stal tak trochu naší peruánskou noční můrou. Ani se mi to nechce popisovat… Vstali jsme v půl sedmý, i když už od 6 jsme byli vzhůru, protože nás vzbudily zvony a hlasy venku. Na 7. hodinu jsme přišli tak, jak jsem se domluvili k pánovi do obchůdku, který nám oznámil, že paní snídani dělat nechce, že nám ji udělá on. Já si objednala radši jen suchej chleba vzhledem k ranní toaletě. Pigí si dal chleba […]

Ráno bylo zase studený, střídavě padaly krupky a ledově foukalo. Nechtělo se nám ze spacáků… Naštěstí jsme se rozhodli, že půjdeme jen do Huallapy, což je asi 4hod. sestup do 3500 m. Tam se dáme trochu do kupy – najíme se, dokoupíme zásoby a snad se i umyjeme a ubytujeme. Jsme 7. den v horách, tak sprcha nebude k zahození. Jelikož pořád padaly krupky s deštěm, vyrazili jsme až po půl jedenáctý na pochod. Čekali jsme, až přestane, […]

Přituhlo jak venku, tak v mým břiše. Pigí si udělal kaši a já snědla jedny suchý pomerančový sušenky Tentación, takže jsem aspoň přestala krkat cibuli a začala krkat „pomeranč“. K tomu jsme si dali čaj a pak jsem se pokusila sníst 1 kukuřičný týden starý chleba. Jenže mě nechutná, přijde mi hořkej. Podle paní, co nám ho prodávala měl vydržet dýl než klasický bílý, ale moc to tak nevypadá. Snědla jsem čtvrtku. Pak jsme se v klídku sbalili, […]